Halaman

emas

Jumaat, 9 Mac 2012

permulaan pagi ini

salam semua...

pagi ni..
permulaan pagi jumaat yang mulia...
buat makhlukNya merasa gembira...

tapi aku...
memulai hari dengan panas membara..
dosa dan bicara
terkadang menghangatkan suasana..

ya saja nak bermadah pujangga..
hari ni memang panas sebab
first kene bebel dengan bos kecik tak tentu pasal
kedua bos besar sket tepon marah tak tentu pasal
sume tu buat aku hangin satu badan...

geram btol rasa...
tak boleh ke tanye @ cakap elok2 pasal keje...
nak tanye orang tapi marah2.. buduh btol...
sakit ati..

huhu... mesti korang xpaham apa aku dok bebel ni..
gini citernye...
sekarang ni kat ofis tengah buat hari bersama pelanggan..
aku jadi tukang urusnya.. kuli la katakan...
so pagi2 dalam pukul 8.20 tu aku dah siap setupkan pe yang patut kemudian aku dok kat tempat aku buat keje sket.. tu pun sebab tempat duduk aku tak jauh dari kaunter yang kitorg setup.
function mula pukul 9 n tak salah kalu aku wat keje kn. lagi pun xde org yang datang pn lagi..
nk dijadikan cerita member yg bertugas sama ngan aku tu dok makan2 lagi n yang lain lak dok wat keje masing2 jap.. tetiba je bos kecik datang dok tanye bukan2 bebel tah ape2.. hangin satu badan.. persediaan sume aku dah buat tau nak bebel je.. tensen tul..

tengah2 bos kecik dok bebel macam orang gile tup2 tepon lak bunyik.. cepat2 aku angkat
aku ingat leh lepas la dari bebelan bos kecik tu.. rupanye kat line tu bos besar sket ngan tak tentu pasal tetiba dok bebel pasal keje.. nape orang ni tak sah jawatan lagi, keje da lama xsah jawatan lagi, apa sebab dia.. nanti nak mbj nak jawab pe.. pot pet pot pet.. pergh makin hangin aku. rasa nak campak komputer kat dinding rasa...
helo.. keje tu aku baru je amek alih mana la aku tau.. cuba tanye elok2 leh aku check kn.. ni melulu marah macam babi buta.. buduh btol.. lantak la orang tu tak sah jawatan lagi ke pe.. kalu dah tak cukup syarat lagi memang la xleh nak sah.. blajo tinggi2 tapi otak letak kat kaki.. bengong.. xde budi bahasa ke... hmmm bahasa aku guna pun da xde budi bahasa gak dah ni.. dek hangin punye pasal.. aku lantakkan je sume tu..
terus pegi kat kaunter layan diri sendiri.. lantak customer datang ke pe aku wat dek je.. puas hati aku...
kalu ikutkn hati nak balik rumah je.. senang...

haaa... tu lah lumrah hidup ni...
keje macam nak rak pun orang nampak salah kita gak
lebih macam mana pun kita buat yang salah?? tu la dia nk korek nak cari
puas ati kot dapat marah orang...

so kesimpulannya... salah ke betul ke tetap orang bawah yang kena... bestnya kalu jadi bos sendiri... tu la masa kecik tak nak belajo pandai2 kata orang tua... huhu..

kepada semua terima kasih sebab sudi baca luahan yang tah apa2 ni...

p/s.. pagi2 pukul 7.00 tu luang2kanlah masa anda untuk menonton tv alhijrah program reflection. dengarkan panduan2 dan terjemahan ayat2 alquran daripada imam suhaib webb yang begitu menarik kupasannya.. walaupun aku dari lahir ni dah dikatakan islam tapi ilmu alquran tu sikit pun aku tak dapat aplikasikan dalam hidupku.. sedihnya... masih berusaha memperbaiki diri menjauhi dari dosa dan perbuatan yang tidak diredhoiNya... ampunilah hambaMu ini ya Allah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan