Halaman

emas

Isnin, 5 Mac 2012

hobi

salam semua...

lama dah tak wat new post..
bukan pe sekarang ni tengah bz..
banyak kerja yang kene dibereskan..
kepada semua jangan suka bertangguh2 buat kerja
nanti lagi pening kepala.. hahaha..
malas macam mana sekali pun kene buat kerja tu
nanti kalu dah melambak lagi malas..

cakapa pasal malas ni, memang da jadi tabiat ramai orang.. sampai masa mesti rasa malas...
jadi untuk menghilangkan rasa malas n jemu dok wat keje je elok gak kalu ada benda sampingan yang leh korang buat..

pilihlah hobi yang bersesuaian yang korang suka buat..
macam aku ni suka baca buku, manga dan memancing..
kat rumah dah penuh ngan buku ngan alat memancing je..

baru2 ni pegi mancing ngan kawan2 kat klang dari malam jumaat sampai sabtu petang..
nak dijadikan cerita malam kitorg bertolak sampai ke pagi ujan memanjang..
nak tak nak digagahkan juga diri ni memancing. nak buat macam mana bot dah bayarkn..
hujan ke pe jalan gak..

pukul 12 malam lepas ujan renyai kitorg start gerak dari jeti.
elok je singgah kat lubuk pertama ujan lebat semula... huhu..
pa pe pn mancing tetap mancing.. sejuk tu cerita lain...
fuhh... tapi nasib baik luck aku baik sket kali ni...
tiap2 kali singgah lubuk ada je gelama naik.. hehe
tu je la yang aku dapat banyak...
yang lain ikan duri n ketuka je sekor.. hahaha..
xpe la janji leh jadi lauk..

haa korang pulak macam mana?

satu lagi hobi aku ialah membaca.. paling banyak baca manga la..
orang cakap baca manga@katun ni macam budak2...
tapi dorg sedar tak yang melukis manga@katun tu pn org yg lg tua dr aku...
da jd jutawan pn kat jepun sana..
hmm industri ni besar kat sana...
peminat pn ramai.. termasuk la aku ni...
membaca kan amalan mulia... jgn la korg baca benda2 yang tak senonoh lak kn..
dari buang masa buat benda yang xberfaedah elok membaca kan.. huhu..

k la da meleret plak ni.. harap xjemu membaca.. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan