Halaman

emas

Selasa, 13 Mac 2012

penakut dan penyegan

penakut...

mungkin itu yang aku alami..
perasaan takut tu memang menyusahkan
takut nak bagi pendapat, takut nk bersuara..
susah gak kan.
lama2 benda yang nak disuarakan tersimpan je
jd la pemendam perasaan
lama2 jiwa pn tertekan
jd tak pandai nak luahkan perasaan
rendah diri.. kecil hati.. mungkin kn..

akibat sume tu aku jd penyegan...
nak jumpa orang pn segan
nak cakap ngan orang pn segan
kerja jd bertangguh 
sebab segan..  
kadang2 kerja tak jalan sebab takde komunikasi
last2 aku yang kene taji.. 
huhu.. nasib2..

kadang seronok tengok orang lebih dari diri ini..
tapi tak boleh la kita nak tiru jadi orang lain.. 
personaliti kita kn berbeza.. 
mungkin ada yang berubah tapi bukan aku lagi..

tekanan dan pengalaman kerja memang membantu
sikit2 dapat gak dikikis
tapi tak dapat habis 
banyak lagi yang perlu dibaiki.. 
kurang2 ada perubahan dalam hidup aku..
usaha lagi sampai berjaya..

inilah permulaan hidupku....

1 ulasan: