Halaman

emas

Selasa, 24 April 2012

jatuh bangun

salam..

adakala dalam hidup ni kita hepi
adakalanya kita sepi
jatuh dan bangun kehidupan ini
semua tu akan kita rasai

begitu juga aku
kala ini tiada motivasi diri
nak kerja pun kene paksa diri
padahal tu la punca rezeki

berlainan dengan dulu
tiap-tiap hari penuh semangat
datang kerja segalanya cepat siap
sekarang datang kerja semua lambat siap

mana menghilang semangat
mana perginya semua keringat
aku pun tak dapat jawab
mungkin aku yang dah malas
atau aku dah mula rasa culas
bosan dengan semua kerja yang ada
atau aku dah takde motivasi nak bekerja..

jatuh bangun dan turun naik
ibarat roda berpusing membawa diri
ke atas dan ke bawah
ke bawah dan ke atas
semua jadi asam garam kehidupan
semua jadi masam manis perjalanan
sebelum tiba detik penentuan
sebelum datang hari pembalasan

bersediakah aku pada masa itu?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan