Halaman

emas

Rabu, 16 Mei 2012

kecik ati rendah diri

wahhh...

tajuk ni aku pilih sebab aku rasa ni memang sesuai untuk aku.
sebab pe... sebab aku selalu cepat sangat down kot..
cepat kecik ati, cepat marah, cepat sejuk, cepat cepat cepat... sume cepat bab perasaan ni..
cuma reaksi aku je yang lambat..
hahaha..
selalu slow dalam tindakan.. berlengah la tu jawapannya..
emm bercakap pasal kecik ati rendah diri ni memang sejak dari kecik lagi da macam di tanam dalam diri..
mungkin aku kot yang sendiri terasa n banyak sangat memikir.. negatif thinking... hmm

kadang2 suasana dalam rumah pun memainkan peranan gak..
mungkin aku yg cepat kecik ati kot..
bagi mak yang bertungkus lumus untuk menjaga dan membesarkan kami 7 orang adik beradik...
penat dan letih.. dan aku yang mungkin tak memahami
setiap kali dimarah dan dileteri.. makan hati kecik ati dan memencil diri..
mungkin aku terlalu memikirkan.. kenapa mak orang tu macam tu. kenapa mak orang tu macam ni
tak macam mak aku yang macam ni.. kenapa mak aku tak macam mak orang tu.. kenapa, kenapa n kenapa..

aku yang kecik ati.. aku yang selalu membezakan..
tapi kini aku memahami..
terima kasih mak sebab membesarkan aku..

hidup kita adalah apa yang kita rasa..
perkembangan dalam diri adalah tentang apa yang kita fikirkan
positif, negatif, neutral atau apa pun...
kita yang mencorakkan setelah fikiran matang yang mendewasakan
setelah didikan ibu bapa yang menentukan
ke mana hala tuju
atau tak tentu hala tujuan

berfikiran positif dan terbuka menerima kelemahan
berazam mahu memperbaiki segala kekurangan diri
itulah tekad di hati..
moga aku kan jadi lebih baik di kemudian hari...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan